WAN-IFRA

A publication of the World Editors Forum

Date

Thu - 31.07.2014


Federica Cherubini

Federica Cherubini's picture

1. Profile

You are
Ms.
First name
Federica
Last name
Cherubini
Phone number
++33-147428500
Fax number
++33-142789233

2. Business

Job title
Programme manager
Company name
WAN-IFRA
Website
http://www.wan-ifra.org
Company type - Listed
Organisation
Member at WAN-IFRA

History

Member for
3 years 5 weeks

Blog entries

BBC News has a new social media editor, Chris Hamilton, who joined the BBC in 2000 and will also manage the existing user generated content hub within BBC Newswire, as Journalism.co.uk reported. Hamilton will succeed Alex Gubbay, who is leaving the BBC to join Johnston Press in June as head of digital content.

New Indian regulations restricting Web content provoked protesters within free speech advocates and Internet users. The New York Times reported that the new rules, quietly issued by the country's Department of Information Technology earlier this month and only now attracting attention, allow officials and private citizens to demand that Internet sites and service providers remove content they consider objectionable on the basis of a long list of criteria, which includes anything that "threatens the unity, integrity, defense, security or sovereignty of India, friendly relations with foreign states or public order."

The NIS News Bulletin reported on the unique social networking market in the Netherlands, given that - as Mike Read, managing director of comScore Europe, said - it is one of the few markets remaining where a local social networking player (Hyves) continues to lead Facebook, even if that lead is becoming increasingly tenuous. Despite Hyves' success in maintaining its leading position, the Netherlands ranks number one worldwide in penetration for Twitter and Linkedin.

As mainstream media in Mexico have agreed a set of common guidelines in reporting the on-going drug war that is wounding the country, Al Jazeera English reported that an an anonymous blogger is breaking gory stories, providing some gruesome and unedited images and publishing graphic details of spiraling violence.

For more industry news please see WAN-IFRA's Executive News Service


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-28 19:43

The Royal Wedding is swiftly approaching.
Tomorrow, April 29th, Prince William and Kate Middleton will get married, under worldwide scrutiny.
The wedding fever is spreading, as well as scepticism about the prominence the event is obtaining.

Media around the world have directed the spotlight on the event and madness seems to be spreading among fans. (You can see some telling photos of fans and bookmakers around Westminster Abbey, provided by the citizen journalism image agency Citizenside, here.) Some items of memorabilia lie somewhere between amazing and insane.

The BBC will provide streamed footage and a live stream of the ceremony will be featured also by the official YouTube channel of the British Monarchy. As previously reported, the BBC was said to be devoting an enormous 850 staff to cover the event while Sky and ITV have 460 people there. An estimate said 8,000 reporters would be in London to cover the wedding.

Is this all a bit too much? It's not just tabloids who are devoting a lot of attention to the event - even the most authoritative media outlets are doing the same.

The Associated Press sent a memo to its members saying that "the Associated Press will be alerting every development, running live video in SD and HD, tweeting and posting on Facebook, updating a multifaceted interactive, sending four radio packages an hour and filing hundreds of photographs from key vantage points", as Poynter's Jim Romenesko reported.

AP also announced that it is doing something new: an hours-long running account of the wedding in process for text subscribers, similar to what it does with major sports events such as the Super Bowl or the World Cup matches. The text coverage, AP said, will be three-tiered: a minute-by-minute running account, APNewsAlerts and APNewsNows when events merit, and full stories including mainbar and sidebars.

The London Evening Standard is going to break its 50 years old practice of not publishing during bank holidays and, in order to be the first to run the pictures of the "balcony kiss", it has planned to publish two special editions, the Guardian reported.

Alongside the professional coverage, citizen journalists are going to report on the event too.
The CNN announced that, alongside its professional coverage, it will send citizen journalist Jason Sauter, who works as a guest service manager at Disney World, to cover the wedding within the iReport project, the CNN's latest step toward integrating unpaid citizen journalism with its everyday professional coverage, Poynter said.

iReport - the article said - differentiates itself from other citizen journalism models by combining a partially undirected social media platform with a rigorous news-driven, pro-am model, while citizen journalism at other media establishments focuses almost entirely on assignment-driven content.

As the Guardian reported, some of the most prominent US news anchors have decamped to London, replete with desks decked in union flags and other similarly subtle memorabilia.

"There has been an inevitable glut of reality and makeover shows, all shamelessly pegged to the wedding, including Royal Icing Weekend on the Food Network and Say Yes to the Dress: Princess Brides. To anyone living in America, the results of a recent survey by Nielsen proving that the coverage of the royal wedding by the US press surpasses by a significant margin that of the British media will have come as little surprise", the article noted.

Despite this significant coverage, the public interest remains low, the article said, citing a recent survey by the New York Times and CBS News saying that only 6% of respondents said they were following the wedding "very closely", while 38% were not interested at all.

Controversy dominates in Australia as the national broadcaster, the Australian Broadcasting Network (ABC), has been forced to cancel its special coverage by the satirical troupe The Chaser boys. The plan was for the satirists to commentate the wedding live on ABC2; more regular and respectful coverage would be featured on ABC1, Columbia Journalism Review reported.

An ABC News report explained that despite initially ABC TV was advised by the BBC there were no coverage restrictions on the wedding commentary, new conditions of use issued by Associated Press Television News (APTN), via whom ABC plans to obtain the feed, state footage cannot be used "in any drama, comedy, satirical or similar entertainment program or content". This order came from Clarence House.

"Britain's legislative might, wielded since Australia's foundation as a colony in the late 18th century, was finally dissolved by an act of our Parliament in 1986. Yesterday, the cobweb-draped hand of the motherland reached out of the constitutional shadows and took the unprecedented step of threatening to deny the national broadcaster access to the royal wedding", the Sydney Morning Herald reported.

CJR had some highly critical words for this move, calling readers to boycott any and all Royal Wedding coverage. "Is it even possible to take this wedding seriously?", the article asked.

"Isn't it odd that the royals can still dictate to the media the conditions under which they can be covered? And equally astonishing that the media would agree to those conditions?

God save the Queen. And the soon-to-be married couple of course.

Sources: Citizenside (1), (2), NYMag.com, Poynter (1), (2), (3), Guardian (1), (2), CJR, ABC, Sidney Morning Herald


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-28 16:47

News:rewired, the digital media events organized by Journalism.co.uk, published a list of ten things every journalist should know about data.

Nostalgia: first Jim Brady, former washingtonpost.com executive editor, published a Facebook album with old homepages of news sites, then 10,000 Words published some more. And next, Journalism.co.uk published a UK version of old news sites homepages. Dreaming of old times?

What are the America's most essential magazines? CJR created an alternative to AdWeek's "Hot List". You find it here and the AdWeek's list of the most successful and influential magazines of the year here.

BusinessWire reported the aswers Apple gave to the questions they have recently received about the use of location information collected on iPhones.

Poynter published 10 ways that new (and old) editors can encourage their staff to improve on their work. The article points out that an editor's work depends very much on the relationships he or she forms and maintains with the team.

For more industry news please see WAN-IFRA's Executive News Service


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-27 18:41

"The issue is not about whether we're going to be reading off of paper or whether we'll be reading off backlit screens or whether we're going to be reading on the moon. The future belongs to visionary and courageous people to get the power back to the editorial floor".

Thus spoke Tyler Brûlé, the founder of Monocle Magazine, interviewed by Gopher Illustrated about his magazine and the business model behind it.

Brûlé founded Monocle in 2007 after having founded and directed the magazine Wallpaper*. Monocle, which has become not only a magazine but also a brand, bases its economic model on high quality content in a glossy, bookish, printed format.

As Business Week reported last year, in 2010 Monocle, three years old, boasted a global circulation nearing 150,000, a 35 percent annual increase at a time when magazine sales were supposed to be going in other direction, and a rising subscription base of 16,000. "If that sounds small, consider that these individuals pay $150 for 10 issues, a 50 percent premium over the newsstand price", the article said.

The problems print industry is facing are not simply referable to a fight between print and digital, Brûlé said in the Gopher Illustrated's interview. They predate the situation that we're in today, which predates economic collapse and all of this predates the arrival of the iPad or the rise of the web. He dated the beginning of the problems back to late 80's.

"Everything we saw in the United States then was the corporatization of the editorial floor. We saw the consolidation of a lot of magazine businesses and a lot of newspapers. Family publishing companies selling up to bigger corporations, bigger corporations of course worried about shareholder value and to bring in shareholder value you need to bring in more consultants, consultants suggests that we should replace editors with accountants and that's where we are today", he said to Gopher.

As noted, Monocle became also a brand with shops, trousers, candles, and furniture and, as Brûlé said, the shops allowed them to create a sense of community and clubiness around the brand. "It became our response to social networking. We don't need [to use them] because we have shops where our readers gather and meet each other, we have cocktails parties in those shops. We do do social networking, it just doesn't have to be hosted or facilitated by MySpace, Facebook, Twitter or anybody else", he said.

Asked about the role of newsstands, Brûlé answered that distribution chain is another of the problems afflicting the print industry today. "I think that one of the biggest areas that is flawed at the moment, is our proper venues, [we need] passionate venues that sell magazines, so one area that we're looking at is, as you rightly brought up, is kiosks". They would be different from Monocle's existing shops, he explained. "We would have other things that you could find in a kiosk to buy, which would be designed by us or they would be curated by us but it would have a different price point, and yes, it would be aligned with the expression of our brand, so is something we're looking at the moment".

An important strong point is the subscription model, which differs significantly from those of many other magazines. As the interviewer noted, Monocle does the opposite of the others: instead of offering discounts, it offer more content for more money. "I think we really deliver great content and it's expensive content and it's all original so why shouldn't we charge a premium for that?"

Analysing Monocle's strong business points, in 2009 Really Practical Marketing noted that "by combining top quality content with an innovative approach to the business of magazine publishing, Monocle is successfully navigating the rapidly expanding graveyard of print titles". It has successfully blended print with online, as well as content with advertising. The article noted: "indeed the sponsored content, both online and off, is a perfect example of how content can be effectively blended with a commercial purpose. The features are relevant, add real value and are of the highest calibre. The sponsors are well-matched to the topic and branding is low-key enough so as not to shout 'advertorial'".

Sources: Gopher Illustrated, Business Week, Really Practical Marketing


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-27 18:21

The last installment of the AOL/Huffington Post story was the lawsuit of $105 million that angry unpaid Huffington Post bloggers filed against Arianna Huffington after AOL paid $315 million for her publication.

But Huffington seems not particularly concerned about it, according to Jeff Bercovici, as Patch, AOL's network of hyperlocal news sites, announced its intention to recruit 8,000 more bloggers in the next few days.

Bercovici reported a Patch's internal memo by editor-in-chief Brian Farnham, in which he told editors to start recruiting volunteer bloggers in view of the launch of Patch's blog platform on May 4.
"The introduction of blogging on our sites is far more than just the release of a new feature," wrote Farnham, according to Bercovici, "It is a full-on course correction heading Patch in the direction we want to go".

Patch is a network of community news blogs with 800 live sites. AOL also has recently purchased, with the declared intention to merge it with Patch, the local news aggregator Outside.In that provides links to local bloggers, journalists and mainstream media through a search by address, neighbourhood or city.

As paidContent reported, Farnham said in the memo that the company wants each of its 800 sites to sign up 10 community members to participate before the launch.

The article also reported Farnham said in an interview that this doesn't mean that Patch's strategy, which to date has involved paying one full-time staff member to create original content for each of its sites, is changing.

"Local editors will reach out to community members, including frequent commenters, to get them to contribute their views and there will also be a way for people to suggest their own articles", paidContent wrote. As the community members won't be paid, their contributions, their contributions will be distinguished from Patch's editors' articles by different graphics.

After the cloud of dust raised by the unpaid Huffington Post bloggers and the ensuing debate, will 8,000 bloggers agree to contribute without being paid?

Sources: Mixed Media, paidContent


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-27 14:23

On Sunday April 24 Wikileaks began publishing 779 classified US documents from the notorious Guantanamo Bay prison camp, the site announced adding that details about prisoners - terrorist suspects - detained in Guantanamo, the prison in Cuba opened in 2002, would be released daily.

On the Guardian website, David Leigh, the paper's investigations editor, explained the importance of the files and how in key cases they expose official lies. He reported that the files were shared with the Guardian and US National Public Radio by The New York Times, which says it did not obtain them from Wikileaks.

"The Guantánamo files consist of 759 "detainee assessment" dossiers written between 2002 and 2009 and sent up through the military hierarchy to the US Southern Command headquarters in Miami. They appear to cover all but 20 of the prisoners", the article said.

A number of other documents in the cache spell out guidelines for interrogating and deciding the fate of detainees. One, the "JTF-GTMO matrix of threat indicators" details the "indicators" which should be used to "determine a detainee's capabilities and intentions to pose a terrorist threat if the detainee were given the opportunity." Another provides a matrix for deciding whether a prisoner should be held or released, the article also reported.

"These articles are based on a huge trove of secret documents leaked last year to the anti-secrecy organization Wikileaks and made available to The New York Times by another source on the condition of anonymity", the New York Times announced.

Journalism.co.uk reported indeed that the Guardian and the New York Times were forced to obtain their copy of the documents from another source after Julian Assange turned his back on his early media partners in favour of the Daily Telegraph, Washington Post, Al Jazeera, and others.

The article reported Guardian's David Leigh saying that Assange had gone back on a deal with the newspaper concerning the files allegedly leaked by Manning as a result of the Guardian's coverage of allegations of sexual misconduct levelled against Assange in Sweden.

The relationship between the New York Times, the Guardian and Wikileaks as well as the race in which news organizations got caught up in trying to scoop each other are analysed also in a Huffington Post article. The article reported that Wikileaks provided the documents to some news organizations in the US - McClatchy Newspapers and the Washington Post - and, to some outside the US - The Telegraph, El Pais, Le Monde and Der Spiegel.

It is not clear who passed the documents to the New York Times, which passed them to NPR and the Guardian, but Times executive editor Bill Keller told the Huffington Post that Wikileaks was not their source and that they got the material with no embargo. "Meanwhile, another group of media outlets were already sifting through the classified material, albeit under embargo. As with past WikiLeaks releases, news organizations accepted documents under an agreement to hold off on publishing until WikiLeaks does", the article noted.

It also said that NPR and the Times had planned on posting stories Sunday night, but ended up publishing a bit earlier than expected after the Telegraph jumped out the gate with its piece just after 8pm EST, opening the race for the publication of the scoop.

You can find an info-graphic on the history of the detainee population published by the New York Times here.

"The internal documents from the prison in Guantánamo Bay, Cuba, published in The Times on Monday were a chilling reminder of the legal and moral disaster that President George W. Bush created there. They describe the chaos, lawlessness and incompetence in his administration's system for deciding detainees' guilt or innocence and assessing whether they would be a threat if released", commented a New York Times' editorial.

Journalism.co.uk reported also that, according to Guardian's David Leigh, "the Guantanamo files are the fifth and "very nearly final" tranche of documents leaked by Manning. They follow the Iraq war logs and Afghanistan war logs, and later the US embassy cables.

Sources: Wikileaks, Guardian, New York Times (1), (2), (3), Journalism.co.uk, Huffington Post


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-26 18:57

As it was previously reported, the Web community now has its newspaper too: The Daily Dot, "the paper of record for the Web, the Internet's community newspaper".

At the base of this project there is the idea of the community itself, as Nicholas White, co-funder and CEO of The Daily Dot, explained on PBS' Mediashift.

The thing that has made the old newspaper industry so fragile offers hope for the future of journalism, he said. Communities have always existed and they were the basis around which newspapers were built right from the beginning.

White told the story of his family, who has owned newspapers for 179 years, since his great-great-granduncle I. F. Mack bought the Sandusky Register in 1869.

"I grew up in the news business. My family has owned and operated small-town newspapers for six generations. You can see the history of the entire industry in the United States in the history of my family: why it once was great, what's wrong with it now, and why I'm starting the newspaper of the future to save it", he wrote.

From the Sandusky Register to the company that now owns 12 newspapers and 10 radio stations, "for more than a century, these newspapers were of, by, and for the people that lived in their communities", White wrote. "And community is why the newspaper business is falling apart", he added. Publishers mostly stopped being community men and women and the ones who are authentic members of their communities are rare. And secondly, community itself has moved. "People don't swing their canes on Main Street anymore, and if someone did, he wouldn't hit a soul. That doesn't mean community is gone, however. Wherever people get together and talk, and from relationships and social structures and identities, you've got a community", White explained.

The point is that communities today are defined by different criteria. Once they were defined by geography, today by interests, concerns and even histories.

The aim of the Daily Dot - White stated - is to report on World Wide Web community, in the same way his great-great-granduncle did. "We believe the Internet is made to connect us, not isolate us. Social networking is the largest single activity online. The sizes of some virtual communities rival those of states and countries. Yet existing publications still cover the Web as if it were a house of curiosities, not a place people call home. Nobody writes about the Web community as a community. Until now", the site claims.

"We will be carrying the tradition of local community-based journalism into the digital world, a professional coverage, practice and ethics coupled with the kind of local interaction and engagement required of a relevant and meaningful news source", White wrote.

Finding new ways to build and maintain the community's engagement is a goal shared also by media outlets that introduced games dynamics within their publication. As it was already reported, "the goal of social games - to encourage deeper engagement and participation - is nowadays fundamental for news organizations to build a loyal community and therefore readership".

Communities are also the fundamental of social networks like Facebook and Twitter as well as their role within the news industry has been already underlined.

Will communities be the future of journalism?

Sources: Mediashift, The Daily Dot, Editors' Weblog (1), (2)
Image source: xkcd


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-26 14:54

These are busy days for the industry of personalized news.

On Wednesday, April 21st the Washington Post launched its news aggregation site Trove, and on Thursday, April 22nd the New York Times launched its news aggregation iPad app, News.me.

Peter Kafka from MediaMemo reported previously this week that the app's website had been updated with new information and a "coming soon" announcement, and that the app was getting ready to launch.

News.me's aim is to provide filtered and personalized social news streams to users. Other apps exist with the same purpose, like Zite and Flipboard.

Even though they have more or less the same goal, they differ in some aspects.

News.me

News.me is a newsfeed, built by Betaworks in collaboration with The New York Times R&D Lab, which monitors what people are reading. In doing so, it learns what they like to read, New York Times's blog Bits reported.

It aggregates and filters news from a wide variety of sources, but pays a licensing fee to official media partners in return for use of their content, Poynter reported. It basically reformats the article to give users the "best reading experience".

For using News.me, users need an iPad and a Twitter account. Through these social media platforms, it determines which news articles and subjects users are interested in, repackaging them in an appealing iPad layout.

Among the first publishers on board, according to Poynter, are the Times and The Boston Globe, as well as the Associated Press, Forbes and Fast Company. Digital-only outlets are also involved, including AOL News, Gawker, GigaOm, Mashable, RedWriteWeb and SB Nation.

The app features partner content, but according to the company, other media sources will also be aggregated. However, only partners will receive a revenue share, enhanced presentation options and in-app promotional opportunities.

As Mashable reported, "The two big differences between News.me and existing competitors Flipboard and Zite are: 1) It's designed to help users discover what the people they're following on Twitter are seeing in their own Twitter streams, rather than just what they're sharing -- a feature that, notably, only works if the users are also News.me users -- and 2) It's not free." In fact, it costs $0.99 a week or $43.99 a year.

Another advantage of News.me over its competitors is that the service relies heavily on Bit.ly. This popular link-shortening service developed in-house by Betaworks tracks which links are shared most widely around the Web, Bits reported.

As Mathew Ingram of GigaOm noted (via NYT), News.me as well as Trove have a traditional media pedigree to some extent, even though they are both startups, because they are related to news media: the NYT and the Washington Post, respectively.

Flipboard

Flipboard, through social network's accounts like Facebook and Twitter, transforms the articles shared in a glossy, magazine layout.

In December eight publihsers worked with the company to design layouts that make reading their existing online stories more visually attractive and easier to be immersed in. When users click on articles,they are sent to the source site in order to read the full story.

However, talking about the app and the challenges it poses to publishers, Frédéric Filloux said, "Flipboard is THE product any big media company or, better, any group of media companies should have invented".

It is free to download. As it was previously noted, "Can an app that is free on iTunes and has no current ad service become profitable? While skeptics have said no, Filloux disagreed. Its access to social media accounts gives Flipboard inside information on individual reader that will make it the perfect platform for targeted advertisement for users".

Zite

It is an iPad application that gathers articles from media outlets all over the Internet and reformats them, putting everything in a personalized magazine format.

The main difference with the other two is that Zite doesn't partner with publishers. Major news organizations sent it a cease-and-desist letter accusing Zite of "stealing" their content as publishers don't receive any benefits from the fact Zite uses their content.

The race for the best personalize news app is still being run.

Sources: MediaMemo, Poynter, Mashable, NYT's Bits, NYT


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-22 17:01

The International Press Institute (IPI) has recently visited Italy with the aim to explore the digital switchover and the pluralism landscape in the country.

IPI examined the potential challenges to the pluralism of Italy's audiovisual sector resulting from the country's digital switchover, and "suggested that pluralism may be bolstered by the switchover, if the value of pluralism is taken into strong consideration in the establishment of the criteria for the technological move", as the International Freedom of Expression Exchange (IFEX) reported.

It was a follow-up visit of a first "Press Freedom Mission" conducted in November 2010 with the purpose of assessing restrictions on press freedom in Italy and other potential obstacles affecting journalists' ability to report freely, independently and without undue pressure, as IPI's website reported.

Concerns were expressed about two different areas: the danger that predominant interests in the audiovisual sector could be further consolidated by the country's digital switchover and the frequent use of civil defamation cases against journalists, together with the request for exorbitant compensatory fines, which both have an effect on news reporting and lead to self-censorship.

Concerns about press freedom and pluralism in Italy are not at all new: the EU Parliament debated the issue and agreed to vote on a resolution in 2009. The 2010 world press freedom index from Reporters Without Borders criticised Italy (and France) for trailing the rest of Western Europe ranking 49th (and 44th) out of the 178 countries rated.

On the issue of pluralism, IPI underlined that in addition to significant delays in the digitalization process, which was expected to be finalized by 2006, the current criteria that determine which audiovisual providers might be able to operate appear to favour the current operators more than opening the market to new ones. "There are serious concerns that the outcome of the tender may consolidate the current duopolistic environment" (the public broadcaster RAI and the private broadcasting network Mediaset owned by prime minister Silvio Berlusconi), IPI stated.

On the issue of pressures on journalists IPI put into lights the excessive use of civil defamation causes that risk to put a brake on freedom of expression as many journalists could be lead to self-censorship behaviours for not fall into costly lawsuits.

A perfect example of this situation was provided by the Italian public broadcaster TV journalist Milena Gabanelli. Political pressures are no more the only menaces that loom over journalists as the freedom of speech is conditioned also by the risk of facing a lawsuit. "Anyone who feels that they have been defamed has the right to sue the journalist or the news outlet involved, of course", she wrote in an article, but it must not simply became a method to crush press freedom.

"Someone with a bulging wallet could have an interest to ask for millions in damages in a civil action suit because in Italy the only risk for him/her is to be forced to pay legal expenses. Only a big publisher can compete against and afford the expenses for the duration of the trials, which in Italy are very long. I have been asked to pay damages of €130 million four years ago under baseless charges and we are still waiting for the sentence to be pronounced."

At the time of writing - it was 2009 - she noted she had 30 lawsuits (due to her investigative TV program Report) open against her and she argued that it's easily understandable how this pressure could play a more powerful role on her job than a mere political pressure. She also noted that the Anglo-Saxon law has the power to condemn people for asking for exorbitant compensatory fines without a good reason, but Italian law doesn't: there is nothing to discourage people from bringing cases against the media.

The picture that comes out from the study "The Press in Italy 2008 - 2010" [La Stampa in Italia] realized by the Italian Federation of Newspapers Publishers (FIEG) is not a lot more positive.

"The main problems that Italian publishers have to face are substantially tied to a market that doesn't sufficiently expand into its two traditional components - copy sales and the advertising market - and to the need of identify different patterns of a proceeds' growth".

As singer Adriano Celentano titled one of his albums, "Sleep my love, the situation is not good" [Dormi amore, la situazione non è buona].

Sources: IFEX, IPI, Corriere della Sera, FIEG


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-22 16:17

Just about everyone in the news industry is looking for "new patterns for the future of news".

It seems pretty certain that social networks will play an even more important role in defining the new ways users will consume the news, as will personalization.

Betting on this comes the new platform launched by the Washington Post: Trove, a free news aggregation website which allows users to get a personalized information.

The Washington Post anticipated its launch last February.

As TechCrunch reported, it combines algorithms and the editorial team's expertise to aggregate and offer news from more than 10,000 sources. Trove takes advantage of Facebook Connect - the article said - to pull in user's interests as outlined by his or her Facebook profile to help jump-start the personalization part of the equation.
Users can then create news streams called "channels", which filter news on specific topics - the Los Angeles Times reported - such as Google, Obama, books, sports or whatever he/she is interested in.

As Washington Post's Chairman and CEO Donald Graham wrote, Trove is also, by its nature, a social experience, as you can share your channels with friends, engage with other users and interact with other social media.

It can be accessed by the website, as well as via mobile apps, iPhone, BlackBerry, and Android and an iPad app is coming soon, the site claims.

Here is a video presentation of Trove:

Sources: Trove, TechCrunch, LA Times


Links

Author

Federica Cherubini's picture

Federica Cherubini

Date

2011-04-22 11:31

My account

WAN-IFRA Blogs


© 2013 WAN-IFRA - World Association of Newspapers and News Publishers

Footer Navigation